۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۵۴۴۴۵
آیت الله غروی:

مسؤولان و رسانه ها نظام را ناکارآمد جلوه ندهند | نقدها باید ناصحانه باشد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه وحدت مسؤولان برای حل مشکلات کشور را ضروری دانست و گفت: اگر قرار است نقدی صورت گیرد باید ناصحانه باشد، نه اینکه به صورتی نقد کنیم که نظام ناکارآمد جلوه کند.
آیت الله سید محمد غروی آیت الله سید محمد غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد غروی در چهارمین شب از گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، خصلت های مؤمن از منظر امام علی(ع) را اینگونه توصیف کرد: پایداری در زمان سختی ها، صبر در زمان مصیبت، سپاسگزاری در زمانی که شرایط بر وفق مراد است، قناعت پیشگی، دوری از ظلم حتی نسبت به دشمنان و عدم سوء استفاده از دوستان از جمله صفات مؤمنان از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: انسان باید همواره بر پایه عدالت رفتار کند و از چارچوب دین خارج نشود؛ بنابراین اگر قرار است نقد، اعتراض، دوستی یا دشمنی صورت بگیرد، همه و همه باید در چارچوب دین باشد.

وی بر ضرورت قدردانی از انقلاب اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: در دوران طاغوت حجم سنگینی از فساد بر کشور غالب بود؛ این فساد از رأس حکومت که شاه بود شروع می شد و در میان همه اعضا و مسؤولان رژیم شاهنشاهی رواج داشت؛ با توجه به آن حکومت و پی بردن به اوج فسادی که در آن وجود داشت نورانیت انقلاب اسلامی را درمی یابیم.

آیت الله غروی تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی کشور را در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وابسته به غرب کرده بود؛ خفقان در این رژیم به حدی رسیده بود که حتی کسی جرأت نداشت نسبت به مستشاران آمریکایی کوچکترین اعتراضی داشته باشد، افزون بر این کسی نمی توانست از عملکرد رژیم انقادی داشته باشد و با انتقادکنندگان به بدترین شکل ممکن رفتار می شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه رژیم پهلوی ترویج دهنده فساد در کشور بود، ابراز داشت: فساد آنچنان بر نظام شاه حاکم بود که افراد حتی نمی توانستند در دانشگاه ها نماز بخوانند؛ فسادی که این رژیم در کشور ترویج داد، هم اکنون هم در گوشه کنارهای جامعه به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: اگر آن حکومت ادامه پیدا می کرد، به یقین امروزه شاهد نابودی استعدادهای جوانان بودیم و دیگر اثری از اسلام ناب باقی نمی ماند؛ انقلاب اسلامی  کشور را از بند حکومتدارانی که چیزی از مردم سالاری دینی نمی دانستند، نجات داد.

آیت الله غروی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ایران استقلال حقیقی بخشید، عنوان داشت: دشمنان انقلاب تا جایی که می توانستند برای ضربه زدن به نظام نقشه کشیدند و توطئه کردند، اما نتوانستند کار به جایی ببرند؛ البته ناگفته نماند که مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد، اما این مشکلات با هم افزایی و وحدت مسؤولان و قوا قابل حل شدن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در زمان طاغوت هیچ کشوری برای ایران ذره ای هویت قائل نمی شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی کاری کرد که امروزه ایران به یک کشور سرنوشت ساز در منطقه تبدیل شده است؛ اگر ایران و حمایت هایش نبود، سرنوشت لبنان، سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای منطقه به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی پیشرفت های چشمگیر ایران در عرصه های علمی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه ایران به جایی رسیده است که در عرصه های علمی و دیگر عرصه ها با ابر قدرت ها به گفت و گو می نشیند و آنها را به چالش می کشاند.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه ایران بدون هوشیاری، بصیرت و بینش رهبر معظم انقلاب توان پیشرفت نداشت، ابراز داشت: اگر ما اینچنین رهبری مقتدر و با بصیرت نداشتیم قطعاً سرنوشتما به گونه دیگری رقم می خورد؛ امروزه همه قدرت ها در برابر هوشیاری ایشان درمانده اند و نمی توانند مقابل سیاست های بی نظیرشان قد علم کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی، یکی از نقشه های شوم دشمنان است، اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی سیاهنمایی های بسیاری می کند؛ همه باید بدانند که امروزه مسؤولان حاکمیت اسلامی نسبت به مسؤولان در جاهای دیگر دنیا، سالم ترین افراد هستند؛ درست است که گاهی مشکلاتی به وجود می آید، اما باید گفت که اگر مسؤولی هم اشکال داشته باشد، کنار گذاشته می شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور ابراز کرد: در این جریان ها عده ای از مردم قصد داشتند صدای خود را به گوش مسؤولان برسانند، اما مشاهده کردیم که دشمن چگونه از این فرصت استفاده کرد و بر موج اعتراضات مردمی سوار شد و از این طریق قصد داشت به نظام ضربه وارد کند؛ امروزه رسانه ها نباید برخی مشکلات را بزرگنمایی کنند، چراکه دشمن در اینگونه فرصت ها از زمینه آماده شده سوء استفاده می کند؛ جریان هایی همانند حقوق های نجومی باید در سطح کلان حل می شد، چراکه همینگونه مسائل سبب می شود تا افراد کم بضاعت کنترل خود را از دست دهند؛ رسانه ها نباید هر مسأله ای را تیتر بزنند و مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: هنگامی که مردم مشاهده کردند عده ای بر موج اعتراضات سوار شده و مدارس علمیه، مساجد و اماکن مذهبی را مورد حمله قرار می دهند، خود را کنار کشیدند؛ حضور مردم در راستای دفاع از انقلاب اسلامی تودهنی محکمی به منافقان، دشمنان و سلطنت طلبان بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان وحدت و هم افزایی مسؤولان را برای حل مشکلات کشور خواستار شد و عنوان کرد: اگر قرار است نقدی صورت بگیرد باید ناصحانه باشد، نه اینکه به صورتی نقد کنیم که نظام ناکارآمد جلوه کند؛ مسؤولان نباید مشکلات را در سایه اغراض جناحی بزرگ جلوه دهند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات